diumenge, 2 de gener del 2011

NO TOT S’HI VAL, PER TRINXAR EL GUIXARÓ

Aquestes festes ens han portat més destrucció al Guixaró. Amb nocturnitat i traïdoria una màquina excavadora ens ha arrasat els darrers horts que quedaven al nucli urbà. La prepotència amb què actua l’ajuntament de Casserres no té aturador. No hi fa res que els veïns intentem dialogar i demostrem que treure els horts vulnera la normativa, sigui el projecte d’obres aprovat per la Generalitat o el Pla director urbanístic. Cal continuar destruint, deuen pensar, i això ho han fet sense avisar, a les fosques i entre celebracions nadalenques (tot un detall). L’ajuntament ens vol acabar de trinxar, encara més, la nostra colònia i actua amb una prepotència esfereïdora. No cal dir com d’indignats estem els veïns perquè tot i protestar de paraula i per escrit sabem que encara ens té amenaçats amb més destruccions. En el darrer ple municipal ens van confirmar el rumor. Ara es tracta de l’arbrat del carrer Galeries i del carrer del Forn. A l’alcalde li deu molestar que els del Guixaró puguem continuar gaudint d’uns plataners centenaris que ens fan ombra a l’estiu i que fins ara no molestaven ningú, ans el contrari. Per a portar a terme aquesta nova envestida l’ajuntament mateix ha impulsat una recollida de firmes (poques, és clar) que vol fer servir d’excusa, contravenint el que regula el projecte aprovat i el PDU que diuen:”Els espais associats a edificis estableixen un vincle orgànic amb les arquitectures històriques, i en general els espais lliures a preservar hauran de mantenir l’arbrat, vegetació i elements d’urbanització més consistents”. I en un altre punt: “requereixen protecció especial els horts, camps, vegetació de dins el nucli urbà”. Algú cabal pot entendre què està passant? És que baden els tècnics municipals? O és que els polítics passen per damunt de tot?

Davant d’aquestes arbitrarietats i agressions l’Associació de Veïns no ens quedarem amb els braços plegats, doncs ja tenim projectades una sèrie d’actuacions per posar en evidència la manca de professionalitat i mala fe d’aquesta institució que ens administra.
Fer malament les coses sempre té un preu i tots sabem que les eleccions s’acosten.

divendres, 31 de desembre del 2010

Ple municipal 30-12-2010

Pot semblar poc emocionant això de la política municipal però assistir al ple i veure com es prenen les decisions que afecten les persones del municipi ensenya força. Ensenya que qui governa sovint oculta informació i els trucs poden anar des de no donar els papers quan toca fins a donar poques explicacions o tergiversar els fets.

En aquest ple van tenir molt de relleu els temes econòmics, o sigui, d’on provenen i com es gasten els diners. Això es va presentar de forma poc clara, les partides no portaven noms sinó números, de manera que no es podia saber si els diners anaven a parar a obres, a l’escola o al submistrament de l’aigua. Només ens va quedar clar que una tercera part del pressupost anava destinada a pagar sous del personal. De les altres dues terceres parts no en vam poder treure l’entrellat. Un capítol anava destinat a explicar com s’intentava aconseguir refinançar crèdits. D’això en vam poder deduir que el municipi de Casserres està molt endeutat, perquè caixes i bancs es resisteixen molt i molt a prestar-li diners.

Un regidor va presentar la dimissió per escrit, no sabem si voluntàriament o induïda. Ens diuen que va picar un metge. Després se l’inculpa de decisions que no són revocades per l’Alcalde i que són qüestionades per l’oposició. Ningú li agraeix els serveis prestats sinó tot el contrari.

Quan els temes van començar a ser més entenedors va ser quan el cap del grup d’ERC començà a demanar explicacions i a opinar sobre temes concrets:
-Que perquè, dos dies abans del ple, els passen un plec considerable d’actes endarrerides de la Comissió de govern i que no tenen temps de llegir-les i d’entendre-les prou bé.
-Que on es volen posar les pistes de tennis no té cap sentit, havent-hi tant de terreny pla a Casserres
-Que perquè no hi va haver partida per una festa dels avis del Guixaró, quan es donen tants d’ajuts.
-Que qui ha decidit treure els horts del Guixaró si estan en el projecte aprovat i en el Pla director urbanístic.
-Que perquè es volen arrencar els arbres del carrer Galeries del Guixaró si els veïns els volen on estan.
-Que on és el projecte i la llicència d’unes obres que es fan al recinte de la fàbrica del Guixaró.
Totes aquestes i altres preguntes l’Alcalde se les passava pel forro doncs de les poques respostes donades unes eren excuses i altres, ben poc creïbles i poc consistents.

El Grup d’ERC va fer la feina que li pertocava de forma molt ordenada i digna. Sort n’hi va haver que amb les seves observacions i preguntes feia aflorar un munt de temes que altrament l’impermeable Ajuntament guardaria a pany i forrellat i encara podria actuar amb més impunitat.

Les quatre persones de públic del Guixaró, aprofitant l’acabament del ple, es van dirigir a l’Alcalde per fer-li saber el seu malestar i els seus punts de vista per com d’arbitràriament es porten els assumptes del Guixaró.

Els ciutadans no hauríem d’oblidar que la democràcia es construeix, també, anant als plens a interessar-nos pels assumptes municipals que ens afecten.

dimarts, 28 de desembre del 2010

POT SEMBLAR UNA INNOCENTADA I NO HO ÉS

Els darrers horts que quedaven al Guixaró els acaben d'arrasar, tot i que el Pla Director Urbanístic els respectava i també es mantenien com a tals en el projecte d'obres que ara s'està ejecutant. No podem aplaudir aquesta actuació municipal perquè els veïns no hem demanat que ens eliminin aquests horts. Des de l'Associació de Veïns i Amics del Guixaró vam demanar per escrit i de paraula que no ens eliminessin i ja podeu veure el cas que ens han fet. Tot això s'ha fet sese donar-nos-en els motius, tot això es fa contra la voluntat del veïnatge, tot això s'ha fet amb nocturnitat i sense avisar. Aquestes són les maneres de governar el municipi de l'actual equip de CiU. Malgrat tot, la prepotència no els durarà sempre doncs les municipals s'acosten i les urnes sempre tenen l'última paraula. Que no els en quedi cap dubte!

Associació de Veïns i Amics del Guixaró



divendres, 24 de desembre del 2010

BONES FESTES


Que aquest NOU ANY
ens porti
un millor alcalde
i que el Guixaró recuperi la seva dignitat!

dilluns, 11 d’octubre del 2010

FESTA DELS AVIS 2010

Aquest diumenge dia 10 d’octubre al Guixaró hem celebrat la Festa dels Avis al porxo de l’església amb un esmorzar de xocolata desfeta, coca i cafè amb llet per a tots els assistents. A les 11 s’ha celebrat la missa a la qual també hi han assistit els fidels de Cal Prat i en sortint se’ls ha convidat a coca i xocolata desfeta. Aquest 2010 el Guixaró ha reprès aquesta festa que durant molts anys s’havia celebrat. Els nostres avis, àvies i gent gran es mereixen que els dediquem aquest modest reconeixement per fer-los saber que ens els estimem i que els necessitem al nostre costat perquè encara ens han de guiar i d’ensenyar moltes coses. Llarga vida als nostres avis i àvies!





dilluns, 4 d’octubre del 2010

Trobada de la Federació d'Associacions de Veïns del Baix Berguedà

El dissabte dia 25 de setembre la Federació d'Associacion de Veins del Baix Berguedà va celebrar un dinar per les persones de les diverses associacions de veïns que van col.laborar en la caminada-pedalada per la ruta de les colònies el proppassat dia 16 de maig. Hi van assistir unes 40 persones. Un molt bon dinar en un magnífic jardí i en companyia d'amics i coneguts va fer les delícies de tots els assistents. El president de la FAV Lluís Busquets va agrair la desinteressada feina que tothom havia realitzat en la caminada-pedalada i va desitjar a tots els presents una molt bona vetllada.


dimarts, 28 de setembre del 2010

CRÒNICA DEL PLE MUNICIPAL DE CASSERRES 24-9-2010

A les 9 del vespre, amb l’Ajuntament en obres i la sala de plens sense l’alcalde, però amb el secretari i els 8 regidors ha començat la sessió. De públic 3 veïns del Guixaró.

Del poble de Casserres s’han tractat: pressupostos, renovació de crèdits, festes locals, obres, menjador escolar o a qui s’han de cedir els locals municipals. Un regidor d’ERC ha defensat que queda lleig i no està bé que l’Ajuntament no deixi o llogui els locals a veïns de Casserres. El que volia deixar clar el regidor era que els locals no són de l’Ajuntament sinó que “són del poble i l’Ajuntament els administra”. S’ha de trobar una solució, perquè tots els veïns tenen els mateixos drets i les entitats o associacions no poden ser els únics beneficiaris. ERC ha protestat per l’apujada del menjador escolar (un 28%) ja que ha passat de 3,5 € a 4,5€, tot i que estaven d’acord que el servei el faci una empresa de Casserres.

A precs i preguntes s’han exposat temes del Guixaró:

- Com és que unes obres d’un privat no paguen llicència municipal?

- Com és que s'han fet unes obres sense projecte i sense llicència?

El secretari ha contestat amb evasives i inconcrecions.

El cap de l’oposició ha dit que afirmar que un mur protegit del Guixaró ha caigut sol és una incongruència, doncs hi ha fotos d’una màquina excavadora aterrant-lo. No hi ha hagut resposta. En darrer terme, s’ha preguntat, perquè molesten uns horts del Guixaró al costat del camp de futbol. El regidor d’urbanisme ha dit que es convertirien en una zona verda amb arbres. No obstant, tant el projecte d’obres com el Pla director concreten que allí hi van horts. Aquest mateix regidor ha reblat: “allí hi ha bidons d’aigua que fan fàstic i els dels horts són uns porcs que llencen la porqueria al carrer de baix”. El públic del Guixaró s’ha sentit molest, amb raó, per aquestes paraules ofensives del regidor que a més no s’ajusten a la realitat. Malgrat les protestes no ha presentat disculpes. Tot seguit la tinent d’alcalde ha fet callar el públic que protestava per les paraules del regidor de les colònies. Eren poc més de les 10 que s’ha donat per acabat el ple. Fora de la sala han continuat els comentaris i retrets per les paraules insultants i fora de to del regidor. No només es fan unes obres que desfiguren i trinxen el Guixaró sense l’aprovació de la majoria de veïns sinó que se’ls insulta des de l’Ajuntament. De pena!