dimarts, 10 de juliol del 2012

SOM UNA NACIÓ, NOSALTRES DECIDIM !

El 10J de 2010 passarà a la història de Catalunya com la primera gran manifestació independentista massiva del país. 

El centre de Barcelona va estar col·lapsat durant tota la tarda d'aquell dissabte pels centenars de milers de catalansque van acostar-se al Passeig de Gràcia. Les senyeres eren minoria davant l'allau d'estelades de totes mides i colors. Des de la Diagonal fins a la Gran Via, tot el Passeig de Gràcia va ser un clam a favor de la independència. No van cridar-se lemes a favor de l'Estatut, no van cridar-se contra la sentència: la immensa majoria de les consignes corejades per la manifestació eren a favor de la independència i l'Estat propi, demostrant així que si en la històrica manifestació de 1977 el país volia autonomia, l'any 2010 Catalunya volia la independència. 

L'Associació de Veïns i Amics del Guixaró celebràvem aquell 10 de juliol de 2010 la festa de St. Cristòfol amb un sopar a la fresca. A mig sopar arribaven persones que havien assistit a la manifestació de Barcelona que van ser rebudes efusivament. Moltes més persones que estàvem al Guixaró també compartíem el sentiment i els propòsits dels milers i milers de catalans que es van manifestar pel Passeig de Gràcia de Barcelona. Ens plau recordar i commemorar aquest 2n aniversari de la gran manifestació independentista.

diumenge, 8 de juliol del 2012

UNA BONA TROBADA

Un any més la Festa de Sant Cristòfol ha estat un bon motiu de trobada dels veïns i veïnes del Guixaró i també de Cal Prat. A l'estiu bé de gust reunir-te a la fresca del vespre amb aquella gent amb qui volem compartir uns moments ben agradables. Fem festa per gaudir-ne. 
BON ESTIU A TOTHOM !


dissabte, 23 de juny del 2012

FESTA DE SANT CRISTÒFOL





Un any més l’Associació de Veïns i Amics del Guixaró pensa celebrar la Festa de Sant Cristòfol amb tots els veïns i veïnes de la colònia que hi vulguin participar.

 

Faltava només una setmana per les eleccions municipals (22-5-2011) quan el candidat de CiU a Casserres ens donava la notícia: “dilluns us posen la tanca” (pagada per l’Ajuntament). Ningú en sabia res, ni tan sols els regidors d’ERC que estaven a l’oposició i, encara menys, els veïns. És una tanca que privatitza uns terrenys que sempre han estat d’ús públic i aquesta privatització només beneficia l’empresari i no els veïns. L‘alcalde Serafí ja havia anunciat que plegava però ho volia fer amb tots els honors deixant la seva darrera empremta perquè la gent del Guixaró ens recordéssim d’ell. 

 

Els veïns no volem una tanca en mig de la plaça perquè es consuma la pèrdua d’espai públic sense esperar el resultat de la sentència que ha de dictar el Tribunal Contenciós Administratiu de Barcelona. L’Associació de Veïns vam recórrer contra el projecte d’urbanització que ha trinxat i desfigurat la nostra colònia i contra la tanca. Ens vam posicionar contra aquesta greu imposició municipal que no és un acte ferm ni consentit doncs el recurs presentat a les administracions encara no s’ha resolt.

 

Estem decidits a fer el que faci falta per fer desaparèixer aquesta vergonyant i il·legal tanca. Defensarem, fins on ens sigui possible, l’interès de tothom a usar els espais públics.

 

Que tingueu tots una bona Festa de Sant Cristòfol.

diumenge, 23 d’octubre del 2011

FESTA DELS AVIS 2011

El dia 23 d'octubre vam celebrar al Guixaró la Festa dels Avis. Els vam oferir un esmorzar amb coca i xocolata desfeta i cafè amb llet per tots els que en van voler. A dos quarts d'una es va celebrar una missa, que es va haver de fer al jardí de les antigues escoles en la qual hi van assistir unes 150 persones, antics treballadors/es de la fàbrica tèxtil. Aquesta trobada va culminar amb un dinar de més de 200 persones. El Guixaró, aquest diumenge al matí era un anar i venir de gent que hi havia viscut i treballat. La gent es retrobava amb alegria i se saludava tot recordant vells temps i afanys passats. Es van recollir firmes entre els assistents per ajudar a treure una tanca ignominiosa que mai s'hauria d'haver-se instal·lat enmig de la plaça i que serveix per privatitzar uns terrenys que sempre havien estat d'ús públic. L'Associació de Veïns i amics del Guixaró ha estat lluitant durant anys per què no es posés aquesta tanca que entre tots i amb l'ajuda del nou Ajuntament hem de poder treure. Salut i llarga vida per tots els veïns i amics del Guixaró

divendres, 20 de maig del 2011

EL GUIXARÓ ÉS DE TOTS: NO VOLEM CAP TANCA

Per acabar aquesta legislatura i just una setmana abans de les eleccions l'alcalde de Casserres, Serafí Costa i Barniol, ha volgut donar l'espernec final: posar una TANCA al mig de Guixaró. Amb això ha regalat uns terrenys d'ús públic a un particular. Allò que era de tots (fins i tot quan era una propietat privada) ara és exclusiu d'un de sol.
Un final ben tràgic: morir matant. Venint d'ell ja res no ve de nou i res de bé se'n podia esperar. Tant de bo que el temps posi aquest alcalde al seu lloc.
Fins ara no hem sentit ningú que estigui content amb aquesta tanca. Els veïns i veïnes NO VOLEM CAP TANCA.