La colònia que ens estimem els guixaronecs i guixaronenques.
divendres, 1 de maig del 2015
TOT A PUNT PER LA CAMINADA-PEDALADA 2015
COM CADA ANY LA FEDERACIÓ D'ASSOCIACIONS DE VEÏNS DEL BAIX BERGUEDÀ ORGANITZA LA CAMINADA-PEDALADA.
PODEU PASSAR UN BON MATÍ DEL 24 DE MAIG FENT UN RECORREGUT PER LES COLÒNIES DEL LLOBREGAT. ÉS UN PRECIÓS ITINERARI QUE RESSEGUEIX EL RIU DES DE CAL ROSAL FINS A CAL RIERA I QUE US PERMETRÀ VEURE AQUEST REGITZELL DE COLÒNIES ÚNIC AL MÓN, PERQUÈ ENLLOC N'HI HA TANTES DE SEGUIDES EN UN TRAM DE RIU.
dimarts, 24 de desembre del 2013
BON NADAL
L'ASSOCIACIÓ DE VEÏNS I AMICS DEL GUIXARÓ
US DESITJA
BONES FESTES
I UN FELIÇ 2014.
![]() |
| Personalize your own free slideshow design |
diumenge, 27 d’octubre del 2013
FESTA DELS AVIS
Un anys més ens hem retrobat per celebrar la Festa dels Avis. Hem esmorzat tots junts i també ens han acompanyat alguns veïns de Cal Prat.
diumenge, 7 de juliol del 2013
ESTIU AL GUIXARÓ
Aquest 6 de juliol de 2013, tornarem a celebrar la nostra Festa, com cada any amb un sopar a la fresca, que esperem que sigui per gaudir amb salut i alegria de l’amistat i companyia de tots els assistents.
Us volem recordar que la nostra Associació de Veïns i Amics del Guixaró va aconseguir, amb la seva demanda al Tribunal contenciós administratiu, que el projecte d’obres de la modificació urbanística fos declarat nul de ple dret (novembre 2012). Tenint en compte que ara són d’aplicació les Normes urbanístiques anteriors (aprovades el 1990) i el Pla director urbanístic (aprovat el 2007) en els quals consta que tot l’àmbit urbà i rústic del Guixaró: plaça, vials i zones verdes són d’ús públic, és d’obligat compliment legal que es respectin els usos i, per tant, les tanques s’han de treure per tal que tothom pugui transitar per tots els espais públics sense impediments de cap mena.
La nostra Associació de Veïns està en converses amb l’Ajuntament per tal que apliqui la sentència i tregui les tanques que va instal·lar i pagar l’anterior consistori. Tots desitgem i confiem que els drets veïnals es restitueixin com més aviat millor doncs en això hem estat, estem i estarem treballant sense repòs.
Gràcies per l’interès i suport que la majoria dels veïns ha mostrat per aquesta problemàtica i no tingueu cap dubte que entre tots la solucionarem.
Que tinguem tots una BONA FESTA DE ST. CRISTÒFOL !
dimecres, 15 de maig del 2013
A PUNT PER LA CAMINADA-PEDALADA ?
Des de la Federació d'Associacions de Veïns del Baix Berguedà ja fa dies que estem preparant la Caminada-Pedalada de la Ruta de les Colònies.
Us hi esperem !!!
divendres, 1 de març del 2013
UNA D'ESPIES AL GUIXARÓ
Una d’espies; Mètode 3 i El Guixaró.
El gener de 2.003, una colla de veïns del Guixaró van enretirar una tanca (d’aquestes de les obres) que l’empresari Rojas va fer posar enmig de la plaça per impedir el pas dels veïns per la vialitat pública. L’Associació de Veïns i Amics del Guixaró, feia aproximadament un any que havia demanat reiteradament a l’Ajuntament anterior, de paraula i per escrit, que fes treure aquesta tanca de la plaça. Després que els veïns enretiressin la tanca, Manuel Rojas va interposar denúncia als Mossos d’Esquadra contra quatre persones membres de l’Associació de Veïns i entre elles el president Ramon Prat al qual l’empresari no conexia de res, ni tampoc a altres dos veïns denunciats. Rojas demanava que li rescabalessin els danys que havia sofert la tanca per import de 1.800 € i “que no tenia assegurats els danys ocasionats”. Diu l’empresari que “va optar per no anar-hi ell personalment i enviar dos detectius privats per tal que l’informessin” El denunciant va manifestar que l’empresa de detectius que va realitzar l’informe és: DETECTIVES E.V.B. i la persona responsable de l’empresa, la Sra. Elisenda Villena Borjau. Diu Rojas “que els detectius van fer una filmació de vídeo, la qual va poder veure i ell mateix va poder reconèixer als denunciats”. Com és possible, ens preguntem, reconèixer a qui no conèixes de res? Ara sabem que Elisenda Villena era la cap d’operacions de l’empresa MÈTODE 3 (us sona?) l’empresa que espiava els polítics. Elisenda Villena també és (quina casualitat) la dona d’un fill de l’empresari Rojas. Pel que es veu, tota la denúncia es cuinava en família. Després de provocar incomoditats i malestar a l’Associació de Veïns Manuel Rojas va haver d’enretirar la denúncia al cap d’uns mesos, doncs els veïns van demostrar que la tanca no era de la seva propietat sinó que era de Construccions Jaume Serra S.A. i aquesta empresa no va considerar que la tanca havia patit danys. El joc brut de la denúncia de Rojas el va fer per disuadir els veïns i sobretot el seu president per defensar l’ús públic de la plaça i els vials i perquè, com s’ha vist més endavant, altre cop ha insistit en apropiar-se de la plaça fent que l’ajuntament anterior pagués, amb diners dels contribuents, una altra tanca al Guixaró molt més gran i contundent.
El 2008 Manuel Rojas va aconseguir a través de l’Ajuntament presidit per Serafí Costa que s’aprovés una reforma del Guixaró que els veïns vam recórrer. Com us podeu imaginar la influència de les germanes Villena (Anna i Elisenda) molt ben relacionades amb el PSC a través de Mètode 3, deuria influir en l’aprovació de les obres urbanístiques. Els veïns vam demandar aquestes obres als tribunals i el 2 de novembre del 2012, la sentència ens va ser favorable i, per tant, la tanca que actualment impedeix el pas a la plaça pública no compleix la normativa i més tard o més d’hora s’haurà d’aterrar. Confiem que l’Ajuntament actuï amb celeritat pel bé de tots i en compliment de la legalitat. A vegades el que és just i raonable s’imposa i els que juguen brut són apartats i jutjats com ho van ser darrerament els que van investigar (espiar?) persones tot saltant-se la legalitat.
Associació de Veïns i Amics del Guixaró
dimarts, 10 de juliol del 2012
SOM UNA NACIÓ, NOSALTRES DECIDIM !
El 10J de 2010 passarà a la història de Catalunya com la primera gran manifestació independentista massiva del país.
El centre de Barcelona va estar col·lapsat durant tota la tarda d'aquell dissabte pels centenars de milers de catalansque van acostar-se al Passeig de Gràcia. Les senyeres eren minoria davant l'allau d'estelades de totes mides i colors. Des de la Diagonal fins a la Gran Via, tot el Passeig de Gràcia va ser un clam a favor de la independència. No van cridar-se lemes a favor de l'Estatut, no van cridar-se contra la sentència: la immensa majoria de les consignes corejades per la manifestació eren a favor de la independència i l'Estat propi, demostrant així que si en la històrica manifestació de 1977 el país volia autonomia, l'any 2010 Catalunya volia la independència.
L'Associació de Veïns i Amics del Guixaró celebràvem aquell 10 de juliol de 2010 la festa de St. Cristòfol amb un sopar a la fresca. A mig sopar arribaven persones que havien assistit a la manifestació de Barcelona que van ser rebudes efusivament. Moltes més persones que estàvem al Guixaró també compartíem el sentiment i els propòsits dels milers i milers de catalans que es van manifestar pel Passeig de Gràcia de Barcelona. Ens plau recordar i commemorar aquest 2n aniversari de la gran manifestació independentista.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
